לבחור במקור ולא בתחליף

מבט זוגי ומשפחתי לפרשת ראה תשפ"ג
גם בפרשת ראה ובהמשך לפרשות הקודמות, משה רבנו ממשיך בהכנת עם ישראל לכניסה לארץ ולפרידה ממנו.
פרשת השבוע מתמקדת במספר נושאים שבמבט ראשוני הקשר אינו ניכר, אך בראיה מעמיקה אפשר לראות שנושא אחד מאד בולט מבין הנושאים השוזרים את הפרשה. "הנאמנות", משה רבנו מבקש לחזק את נאמנותם של ישראל וגם ללמד אותם מהי המשמעות לנאמנות.
הפרשה פותחת במעמד המיוחד שיערכו בני ישראל בהר עיבל ובהר גריזים, מעמד הברכה והקללה. עצם הברכה והקללה היא ההבנה שלכל מעשה יש משמעות, ישנה אחריות למעשי האדם. הנאמנות, הקשר נבנה מתוך ההכרה שיש אחריות על כל דבר - אין דבר ללא השלכות. זוהי הברכה והקללה.
בהמשך, משה רבנו מצווה את העם על איבוד העבודה הזרה, כאשר עליהם לייחד את המקום אשר יבחר ה' לעבוד אותו, קרי בית המקדש. משה רבינו מזכיר את האיסור החמור ללכת אחרי נביא שקר והאיסור להקשיב למסית ומדיח אפילו אם הוא מאחיך.
כל הציוויים הללו מלמדים על הדבך בה בונים ומשמרים נאמנות. אין תחליפים לקשר עם הקדוש ברוך הוא. לא במקום העבודה, לא באופן העבודה ואפילו לא בנביאי השקר.
אנו נמצאים בעידן שיש כמעט תחליף לכל דבר. תחליף לטעמים, תחליף לתחושות ועוד. אפילו המסגרת של משפחה וזוגיות מאותגרת במיני תחליפים הפוגעים בנאמנות.
אך מה אם "המקורי" לא עושה טוב כמו התחליפי? מה הבעיה בתחליף?
התשובה לכך נחרצת מאוד, בשונה מכל קשר למוצר או עניין חומרי הקשר והנאמנות בין בני אדם מתחזקים רק כאשר הם תוצר של בחירה ושל התגברות על אתגרים ולא מתוך בחירה בתחליף.
יסוד הלשון של קידושין ביצירת הזוגיות היא בכך שהיא מבטאת בחירה באדם זה ורק בו. הבחירה הזו צריכה ללוות את כל חיי הזוגיות. הבחירה תתאפשר רק כאשר סוגרים את האפשרות לתחליף לבן הזוג בין בחלק מהקשר או בכל הקשר.
הבחירה מתאפשרת כאשר מבינים שאין קשר שהוא מובן מאליו, כל קשר צריך תחזוקה מתמדת. בנוסף צריך לבחור מתוך העובדה שיש אתגרים ועל אף האתגרים, אז מתפתחת הערכה זוגית ובחירה זוגית זו בזה.
וכל זה מתוך העין הטובה בה עסקנו בעבר.
יהי רצון שנזכה לבחור במקורי ולא להתפתות לתחליפים.



אם גם אתם רוצים להעצים ולשפר את הזוגיות שלכם צלצלו כעת 0526606036
או שלחו אימייל had128128@gmail.com