חלום של הצלחה זוגית

בפרשת השבוע אנחנו נפגשים עם אברהם אבינו, אבי האומה. הרמב"ם, רבי משה בן מימון מכנה את אברהם אבינו "עמודו של עולם". "אבינו" - דמות מיוחדת לא רק לעם ישראל, אלא לעולם כולו.
יש הרבה מה ללמוד מדמותו של אברהם אבינו, אך הפעם אתמקד בעניין המופיע בסוף הפרשה, עניין שלכאורה נראה שולי אך למעשה הוא מרכזי ביותר.
בסוף הפרשה אברהם אבינו מתבשר על הולדת יצחק ושינוי שמה של שרה אמנו. תגובתו, "וייפול אברהם על פניו ויצחק...".
בלבו אברהם שואל, הייתכן שבגיל מופלג שרה אמנו תלד?
אברהם אבינו מבקש מה' "לו ישמעאל יחיה לפניך".
התשובה מפתיעה, ישמעאל יחיה וייוולד לאברהם בן משרה אמנו ותקרא לילד יצחק...
מה פשר צחוקו של אברהם ומה פשר שמו של יצחק אבינו?
תרגום אונקלוס מתרגם את הצחוק של אברהם אבינו כשמחה.
לא תהייה על דבר ה', אלא הודיה על הבשורה שבאה בהפתעה גמורה. אברהם מתנהג כאדם שזוכה למתנה שבעיניו לא מגיעה לו. לכן אברהם אבינו מבקש "לו ישמעאל יחיה לפניך". אברהם אבינו חושב שיצחק בנו שייוולד בא במקומו של ישמעאל, בא ה' ואומר "לא".
הן ישמעאל והן יצחק הם בני אברהם אבינו, אך "ביצחק יקרא לך זרע".
זהו פשר שמו של יצחק, לא על שם העבר אלא על שם העתיד. הצחוק הוא ביטוי לחלום שיתגלה בעתיד.
היסוד שבצחוקו של אברהם אבינו חיוני למערכת הזוגית.
כולם מכירים את הסיפור הידוע על חתונתו של ר' עקיבא ורחל בת כלבא שבוע, שם מסופר שרחל שואלת את ר' עקיבא האם הוא יסכים בתמורה לנישואים עימה ללכת ללמוד תורה. רק לאחר שהוא מסכים היא מוכנה להשתדך לו. מה פשר השאלה שלה? או התנאי הזה?
רחל מלמדת אותנו את אותו הסוד של צחוקו של אברהם אבינו. בכדי לבנות בית יציב, מערכת יחסים שתחזיק מעמד לאורך זמן. הכרחי שיהיה לבני זוג חלום משותף, חזון משותף. בהיות החזון משותף - הוא משמח, הוא נראה לבני הזוג כסוג של מתנה זוגית.
גם אם עדיין לא התממש והתגשם החלום. עצם היות החלום, העובדה שבני הזוג שואפים אליו, דבר זה לכשעצמו משמח עד לכדי נתינת כח להגשתו.
כשאדם או בני זוג אכולים בתחושת פספוס ובתחושה של מציאות חסרה, אין חזון ואין שמחה וכך יותר קשה לזוגיות להתרומם.
אני מציע לכל זוג לשבת מפעם לפעם וללבן מהו החלום שלהם בהצלחה.
 



אם גם אתם רוצים להעצים ולשפר את הזוגיות שלכם צלצלו כעת 0526606036
או שלחו אימייל had128128@gmail.com 

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם!